Městský úřad mění svou organizační strukturu
- Bystřice má Zlatého Ámose – Hanu Pacíkovou
- Bystřice na Regiontouru 2015
- Cyklotour, maraton a slavnosti Bystřického náměstí – fotogalerie
- Cyklotour Na kole dětem projede Bystřicí
- Další parkovací místa u radnice
- Den architektury II. – Stopa TONu
- Den otevřených dveří na záchrance
- Fotogalerie: Cestování v čase bystřickým zámkem
- Fotogalerie: Nocí s Hostýnským Yettym
- Fotogalerie: Otevření Salzkottenské promenády
- Hostýnský Yetty v dešti
- Hostýnský Yetty – jak to dopadlo
- Kácení topolu na křižovatce Hostýn-Chvalčov
- Loudonská výstava zahájena
- Městská policie Bystřice po Hostýnem také na čísle 156
- Městská policie spolupracuje s centrálním registrem jízdních kol
- Návštěva prezidenta Miloše Zemana v Bystřici pod Hostýnem
- Nové možnosti čerpání dotací v oblasti životního prostředí
- Novela zákona o občanských průkazech – změny od 1. 1. 2016
- Noví zastupitelé složili slib a zvolili vedení města
- Občanská poradna obnovuje svou činnost
- Občanská poradna v Bystřici p.H.
- Občanské průkazy a pasy jen do poloviny prosince
- Oprava křižovatky Bělidla – Komenského
- Oslavy 70. výročí osvobození Bystřice pod Hostýnem
- Oznámení o zápisu dětí do mateřské školy
- Pozor na falešné kominíky!
- Pozor na praktiky energetických společností
- Pozor! Prodejci se vydávají za spotřebitelské organizace
- Pronájem bufetu na koupališti
- Provoz finančního úřadu v Bystřici pod Hostýnem v roce 2016
- Rada Zlínského kraje a rada města dnes společně zasedají
- Rozhledna otevřena
- Rozsvěcení vánočního stromu 2015 - fotogalerie
- Slosování o 100 000 Kč je nový fígl předváděcí firmy!
- Starosta vaší obce – nový pořad Radia Kroměříž
- Školáci čistili hory
- Uzavírka Bystřice pod Hostýnem - Sovadina
- V Bystřici obživla punková legenda
- V sobotu odstartoval třetí ročník Hostýnské 50
- Výlet po stopách Loudonů – fotogalerie
- Vyměňte si průkaz OZP co nejdříve
- Výsledky výtvarné soutěže
- Výstava Anonymní nábytek zahájena
- Zatmění Slunce v přímém přenosu z Valašského Meziříčí
- Změna distribučního místa týdeníku 5+2
- Změny při povolování kácení dřevin rostoucích mimo les
- Žádáte o zprostředkování kontaktu?
Většina odborů, které slouží veřejnosti, je nově zařazena pod velký útvar služeb. Zde také došlo k největším změnám a přesunům pravomocí. Stavební úřad se nově jmenuje odbor územního plánování a stavebního řádu. Jak již název napovídá, pod tento odbor se sídlem v levém křídle předzámčí se přesouvá veškerá agenda týkající se územního plánování, zůstává původní činnost stavebního úřadu.
Odbor životního prostředí sídlící v pravém křídle předzámčí zahrnuje i státní památkovou péči a v kanceláři č. 16 nově vyřídíte požadavky týkající se záboru veřejného prostranství, umístění reklamy a všechny výjimky z dopravního značení. Odbor regionálního rozvoje byl ke konci roku zrušen a jeho pracovníci rozděleni do jiných odborů a oddělení, zejména do odboru vnitřní správy zabývajícího se správou městského majetku.
Odbor dopravně správní se sídlem ve dvoře radnice se kromě původních činností zabývá také údržbou místních komunikací, chodníků a správou veřejného osvětlení.
Obecní živnostenský úřad v budově na ul. 6. května zůstává bez větších změn, nově se bude zabývat komunikací s podnikatelskou veřejností.
Rozsáhlé změny zasáhly v lednu odbor sociálních věcí. Pod Úřad práce ČR přešly dávky sociální péče, tzv. agenda nepojistných sociálních dávek. Tři sociální pracovnice přecházejí v této souvislosti pod jiného zaměstnavatele a až na výjimku – dávky pomoci v hmotné nouzi zůstávají i nadále v kancelářích na svém původním místě, v 1. patře budovy bývalých jeslí na ulici 6. května 1612. Do odboru sociálních věcí nově patří všechny agendy státní správy i samosprávy ve školství, grantové řízení, opatrovnictví osob a také bytová problematika, tedy přijímání žádostí o přidělení bytu, změny majitelů, umisťování osob do DPS a později i do Centra pro seniory Zahrada, o. p. s.. Odbor má na starosti také proces komunitního plánování sociálních služeb v ORP Bystřice pod Hostýnem a část původních sociálních agend (poskytování základního i odborného sociálního poradenství, agendu sociálně-právní ochrany dětí a výkon funkce sociálního kurátora).
Posledním odborem útvaru poskytování služeb je odbor občanských záležitostí a kultury. Spadá pod něj matrika, agenda občanských průkazů a pasů, přestupkové řízení, organizace kulturních akcí (dveře č. 24) a podatelna městského úřadu. I zde dochází ve vztahu k veřejnosti ke změně – podatelna v 1. patře hlavní budovy úřadu bude otevřena od 8 do 12 hodin. Po zbylou část pracovní doby bude příjem a výdej pošty zajišťovat matrika v přízemí, dveře č. 7 a 8.
Vnitřní správu a správu městského majetku má na starosti odbor vnitřní správy sídlící částečně v 1. patře radnice, částečně v budově předzámčí. Ztráty a nálezy se budou nadále hlásit ve dveřích č. 26.
O ekonomický chod města se bude stejně jako dosud starat finanční odbor ve 2. patře radnice, nově zde vyřídíte místní poplatek za zábor veřejného prostranství (dveře č. 30) a bude zde soustředěno veškeré vymáhání pohledávek města.
Strategické plánování a zodpovědnost za projekty bude mít odbor projektového řízení.
Útvar starosty ponese název odbor vnějších vztahů a zahrnuje činnosti tiskové mluvčí, vydávání Zpravodaje, správu městského webu, kancelář starosty a místostarostů a všechny zahraniční vztahy města. Patří sem i informační centrum se sídlem v předzámčí. Nově ve dveřích č. 22 vyřídíte i žádost o hlášení v městském rozhlase.
Kontrolní činnosti uvnitř úřadu bude nadále provádět útvar vnitřního auditu, který zahrnuje i krizové řízení.
V souvislosti s hledáním úsporných opatření opustilo úřad celkem 13 zaměstnanců. Tři přecházejí jako zaměstnanci pod úřad práce v rámci celostátní akce. Dva úředníci odejdou do důchodu a nebude za ně přijímána náhrada, stejně jako za další dva pracovníky odcházející dohodou. Ostatní místa byla zrušena pro nadbytečnost. Všechny změny schválila městská rada a od 1. ledna 2012 nabyly účinnosti.
-jan-
Projekt: „Zvýšení kvality řízení Města Bystřice pod Hostýnem“, reg. č. CZ.1.04/4.1.01/53.00002. Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR. Na spolufinancování se podílí město Bystřice pod Hostýnem.