ARCHIV MUBPH.CZ

Prezentace na adrese www.mubph.cz slouží jako archiv a není od 31.12. 2016 aktualizována.

Aktuální prezentace Městského úřadu v Bystřici pod Hostýnem najdete na adrese www.bystriceph.cz



Slosování o 100 000 Kč je nový fígl předváděcích firem

Česká obchodní inspekce důrazně varuje spotřebitele před nevybíravými praktikami společnosti, která pořádá předváděcí akce po celé republice. Postup jejích dealerů je následující: telefonicky kontaktují vytipované seniory a pod záminkou převzetí dárku je zvou na soutěž o 100 000 Kč. K žádnému slosování nikdy na těchto akcích nedošlo, zato máme četné informace, že účastníci zaplatili několikatisícové částky za pochybný příslib voucheru na nákup libovolného zboží. Kolik obětí mají na kontě nekalé obchodní praktiky této společnosti nelze vyčíslit, ale každý den jich přibývá. Česká obchodní inspekce proto žádá spotřebitele, aby na předváděcí akce pod žádnou záminkou nechodili. Protiprávní jednání společnosti na úrovni ředitelů jednotlivých inspektorátů ČOI v současné době šetří a o jejich podnikatelské aktivity se zajímají již také živnostenské úřady.

V posledních týdnech eviduje Česká obchodní inspekce zvýšený počet podnětů spotřebitelů poškozených společností, která organizuje předváděcí akce po celé republice. Vytipované účastníky z řad seniorů ve vybraných lokalitách napřed kontaktuje telefonicky a oznamuje jim, že vyhráli. Pro ty podezřívavé a poučené spotřebitele, kteří nemají zájem trávit čas na přednášce o předražených „zázračných“ vysavačích a hrncích, má i věrohodné vysvětlení – že byli jako věrní zákazníci místního supermarketu vylosováni a mají si převzít výhru. Zlatým hřebem tohoto „předání dárků“ má být také slosování o 100 000 korun. Dokonce jsou ujištěni, že se rozhodně nejedná o předváděcí akci. Kdo by o takovou „výhru“ nestál?

A tak natěšený senior nadiktuje adresu, na kterou mu skutečně přijde pozvánka pro dvě osoby na převzetí avizované „vylosované výhry“ a na slosování.  Jen oko zkušeného inspektora v textu pozvánky najde čertovo kopýtko, a to doplňující informaci: „V našem krátkém programu se Vám představí naši sponzoři a jejich připravované novinky.“  A kdo se chytil, ocitne se na klasické předváděcí akci, na žádném slosování o sto tisíc! Z akce o pár hodin později pod vlivem manipulace a klamavých příslibů odchází o několik tisícovek chudší, ale s nadějí, že za ně získá voucher na desítky tisíc, za které si může nakoupit libovolné zboží. Stejně jako slosování o sto tisíc je ale i poukaz na peníze ze strany předvádějících jen nekalá obchodní praktika.

Scénář předváděcí akce je tedy klasický: nabídka spotřebního zboží průměrné jakosti s přemrštěnou cenou, k jehož koupi dostanou zájemci o koupi jako bonus „dárkový poukaz“ v hodnotě 50 000 Kč (případně v jiné výši). Když zájemce o koupi na místě zaplatí 5 000 Kč, slíbí mu prodávající, že jim bude částka 50 000 doručena do 48 hodin. Takže se našli i tací účastníci, kteří si „pro jistotu“ koupili i dva poukazy. Jenže nic z toho prodávající nesplní. Peníze nedorazí ani za dva dny, ani za dva týdny. Společnost je nadále nekontaktní, nepřebírá poštu a samozřejmě také v případě odstoupení od smlouvy peníze nevrací.

Inspektoři České obchodní inspekce se několika kontrolních akcí účastnili a v současné některá šetření stále probíhají, v jiných případech je s firmou vedeno správní řízení. A to nejen pro zakázané užívání nekalých obchodních praktik, ale také pro pozdní ohlašování pořádných předváděcích akcí a pro neplnění informačních povinností vůči spotřebitelům. A ani spotřebitelé si nechtějí nechat jednání společnosti líbit. Poškození senioři ze Zlínského kraje již podali na firmu společné trestní oznámení orgánům činným v trestním řízení.

Vzhledem k rozsahu a vysoké míře společenské nebezpečnosti aktivit této firmy se rozhodla Česká obchodní inspekce všemi dostupnými prostředky před její podnikatelskou činností spotřebitelskou veřejnost varovat.



Design By Macik