ARCHIV MUBPH.CZ

Prezentace na adrese www.mubph.cz slouží jako archiv a není od 31.12. 2016 aktualizována.

Aktuální prezentace Městského úřadu v Bystřici pod Hostýnem najdete na adrese www.bystriceph.cz



Povinné informace podle zákona č.106/1999 Sb

1. Název:

Město Bystřice pod Hostýnem

2. Důvod a způsob založení:

Město Bystřice pod Hostýnem  (dále jen město) vzniklo na základě zákona č. 367/1990 Sb. o obcích (obecní zřízení) a je základním územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce. Město je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek,  vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.

Město, v rámci výkonu tzv. samostatné působnosti, zajišťuje záležitosti, které jsou v zájmu obce a občanů obce, pokud nejsou zákonem svěřeny krajům nebo pokud nejde o přenesenou působnost orgánů obce nebo o působnost, která je zvláštním zákonem svěřena správním úřadům jako výkon státní správy, a dále záležitosti, které do samostatné působnosti obce svěří zákon. Do samostatné působnosti obce patří zejména záležitosti uvedené v § 84, 85 a 102 zákona č. 128/2000 Sb, o obcích (dále jen zákon o obcích), s výjimkou vydávání nařízení obce. Obec v samostatné působnosti ve svém územním obvodu dále pečuje v souladu s místními předpoklady a s místními zvyklostmi o vytváření podmínek pro rozvoj sociální péče a pro uspokojování potřeb svých občanů. Jde především o uspokojování potřeby bydlení, ochrany a rozvoje zdraví, dopravy a spojů, potřeby informací, výchovy a vzdělávání, celkového kulturního rozvoje a ochrany veřejného pořádku. Při výkonu samostatné působnosti se obec řídí při vydávání obecně závazných vyhlášek zákonem a v ostatních záležitostech též jinými právními předpisy vydanými na základě zákona.

Město, v rámci výkonu tzv. přenesené působnosti, zajišťuje v zákonem stanoveném rozsahu výkon státní správy. Při výkonu přenesené působnosti se orgány obce řídí při vydávání nařízení obce zákony a jinými právními předpisy, v ostatních případech též usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů (tato usnesení a tyto směrnice nemohou orgánům obcí ukládat povinnosti, pokud nejsou zároveň stanoveny zákonem; podmínkou platnosti směrnic ústředních správních úřadů je jejich publikování ve Věstníku vlády pro orgány krajů a orgány obcí) a opatřeními příslušných orgánů veřejné správy přijatými při kontrole výkonu přenesené působnosti podle zákona o obcích.

Město má svůj majetek a finanční zdroje a hospodaří s nimi samostatně podle podmínek stanovenými zvláštními právními předpisy. Město hospodaří podle sestaveného rozpočtu a vyúčtování hospodaření provádí po skončení kalendářního roku. .

Související právní předpisy :

  • Ústava České republiky, ústavní zákon č. 1/1993 Sb., ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů
     

3. Organizační struktura:

Statutární zástupci města:

starosta Mgr. Zdeněk Pánek
místostarosta Jiří Ott
místostarostka Mgr. Pavel Malének

Vedení městského úřadu:

tajemník Mgr. Eva Studená

Organizační struktura

viz organizační schéma městského úřadu

4 Kontaktní spojení:

4.1 Kontaktní poštovní adresa :

Město Bystřice pod Hostýnem
Masarykovo nám. 137
768 61 Bystřice pod Hostýnem

4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

Radnice
Masarykovo nám. 137
768 61 Bystřice pod Hostýnem

další uřadovny:

Předzámčí
Pod Platany 2
768 61 Bystřice pod Hostýnem

 Budova v ul. 6. května - bývalé jesle
6. května 1071
768 61 Bystřice pod Hostýnem

 

4.3 Hodiny pro veřejnost

 

Pondělí 08:00-12:00 13:00-17:00
Středa 08:00-12:00 13:00-17:00

 

Úřední hodiny podatelny v přízemí radnice  

Pondělí 08:00-12:00 13:00-17:00
útery 08:00-12:00 13:00-15:30
 středa 08:00-12:00 13:00-17:00
 čtvrtek 08:00-12:00 13:00-15:30
 pátek 08:00-12:00 13:00-15:00

 

4.4 Telefonní čísla

viz kontakty

4.5 Číslo faxu

+420 573 501 968

4.6 Adresa internetové stránky

http://www.mubph.cz

4.7 Adresa e-podatelny

podatelna@mubph.cz

datová schránka: vqqbu36

5. Případné platby lze poukázat:

příjmový účet u KB. : 27-1477670217/0100  

6. IČ:

00287113

7. DIČ:

CZ 00287113

8. Dokumenty

8.1 Hlavní dokumenty

Hlavní dokumenty, zejména koncepční, strategické a programové povahy, jsou v pracovní době úřadu zpřístupněny v kanceláři č. 24, první poschodí radnice.

8.2 Rozpočet

9. Žádosti o informace:

Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací.

9.1. Postup při vyřizování ústních a telefonických žádostí o poskytnutí informace

Ústně a telefonicky podané žádosti vyřizují volení zástupci, vedoucí zaměstnanci i ostatní zaměstnanci v rámci své působnosti dané organizačním řádem městského úřadu. Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.

9.2. Postup při podávání a vyřizování písemných žádostí o poskytnutí informace

Písemná žádost je podána dnem, kdy ji Město či Městský úřad obdrželo. Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo osoby, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
 
 Je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny podatelna@mubph.cz .
V případě nesplnění výše uvedených náležitostí se nejedná o žádost o poskytnutí informací ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb.

Povinný subjekt posoudí žádost a:

  • brání-li nedostatek údajů o žadateli postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží,
  • v případě, že je písemná žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována nebo je formulována příliš obecně, je žadatel vyzván, ve lhůtě do 7 dnů od podání písemné žádosti, aby ji upřesnil. Neupřesní-li žadatel písemnou žádost do 30 dnů, bude rozhodnuto o odmítnutí žádosti,
  • v případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti města, žádost se odloží a tato skutečnost je sdělena do tří dnů žadateli,
  • poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění; je-li zapotřebí licence podle § 14a, předloží v této lhůtě žadateli konečnou licenční nabídku. O postupu při poskytování informace se pořídí záznam. Ze závažných důvodů, což jsou dle zákona č. 106/1999 sb. vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost, vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti, a konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na rozhodnutí o žádosti, nebo mezi dvěma nebo více složkami povinného subjektu, které mají závažný zájem na předmětu žádosti, může povinný subjekt prodloužit lhůtu pro poskytnutí informace, nejvýše však o deset dní. Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.

Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat dle § 16 zákona odvolání. Povinný subjekt odvolání spolu se spisovým materiálem předloží nadřízenému orgánu do 15 dnů ode dne doručení odvolání.

Poskytování informací o životním prostředí se řídí zvláštní právní úpravou v zákoně č. 123/1998 Sb., ,ve znění pozdějších předpisů.

Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace může podat žadatel u povinného subjektu  z důvodů, za podmínek a ve lhůtě  uvedených v § 16 a zákona.

10. Podávání opravných prostředků proti rozhodnutím orgánů města

10.1. Podávání opravných prostředků proti rozhodnutí odborů městského úřadu

Opravné prostředky se podávají prostřednictvím odboru městského úřadu, který napadené rozhodnutí ve správním řízení vydal, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.
Proti opatření odboru, které nemá charakter rozhodnutí ve správním řízení, nelze podávat opravné prostředky, ale je možné učinit podání, které dle obsahu projedná rada města, starosta nebo tajemník.

10.2. Podávání opravných prostředků proti rozhodnutí orgánů města

Opravné prostředky proti rozhodnutí starosty, rady města nebo komise k projednávání přestupků učiněné ve správním řízení, se podávají prostřednictvím podatelny městského úřadu, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.

Proti usnesení, rozhodnutí či opatření rady města nebo zastupitelstva města, která odporují zákonu, lze kdykoli podat ústně či písemně návrh k výkonu dozoru ke Krajskému úřadu Zlínského kraje.
Proti ostatním úkonům orgánů města opravné prostředky nejsou.

10.3. Soudní přezkoumání

Došlo-li pravomocným rozhodnutím odboru či orgánu města ke zkrácení práv fyzické či právnické osoby, lze do dvou měsíců od doručení rozhodnutí podat podle zákona č. 150/2002 Sb., soudního řádu správního, ve znění pozdějších předpisů a dále podle zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, ve znění pozdějších předpisů, žalobu k příslušnému soudu.

11. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací

Popisy postupů a návodů naleznete v prezentacích  jednotlivých odborů v rubrice odbory a oddělení , popřípadě osobně na jednotlivých odborech a odděleních, komplexní návody řešení životních situací naleznete na  http://portal.gov.cz

12. Formuláře

viz Formuláře ke stažení

13. Předpisy

13.1. Nejdůležitější používané předpisy

Mezi nejdůležitější předpisy, podle nichž město a jeho orgány jednají a rozhodují, patří tyto normy v platném znění:

  • zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)
  • zákon č. 500/2004 Sb., správní řád
  • zákon č. 314/2002 Sb., o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností
  • zákon č. 152/1994 Sb., o volbách do zastupitelstev v obcích
  • zákon č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů
  • zákon č. 130/2000 Sb., o volbách do zastupitelstev krajů a o změně některých zákonů
  • zákon č. 247/1995 Sb., o volbách do Parlamentu České republiky a o změně a doplnění některých dalších zákonů
  • zákon č. 62/2003 Sb., o volbách do Evropského parlamentu a o změně některých  zákonů
  • zákon č. 22/2004 Sb., o místním referendu a o změně některých zákonů
  • zákon č. 352/2001 Sb., o užívání státních symbolů České republiky
  • zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů
  • zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých  zákonů
  • zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový  zákon)
  • zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně
  • zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích
  • vyhláška  MV č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcích
  • zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů
  • zákon č. 186/2013 Sb., o státním občanství České republiky, a o změně některých zákonů
  • zákon č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování  pravosti podpisu a o změně některých zákonů (zákon o ověřování)
  • zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel)
  • zákon č. 269/1994 Sb., o Rejstříku trestů
  • zákon č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech,  zákon č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech
  • zákon č. 13/1997 Sb., o bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích
  • zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě
  • zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel
  • zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu)
  • zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a  o  změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů
  • zákon č. 183/2006 Sb.., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
  • zákon č. 184/2006 Sb., o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění)
  • zákon č. 186/2006 Sb., o změně některých zákonů souvisejících s přijetím stavebního zákona a zákona o vyvlastnění
  • zákon č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě
  • zákon č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči
  • zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
  • zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách
  • zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích
  • zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)
  • zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
  • zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví
  • zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád
  • zákon č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitostí
  • zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
  • zákon č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách
  • zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech
  • zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
  • zákon č201/2012 Sb., o ochraně ovzduší
  • zákon č. 254/2001 Sb., vodní zákon
  • zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu
  • zákon č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon)
  • zákon č. 449/2001 Sb., o myslivosti
  • zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých  souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí)
  • zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí
  • zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání
  • zákon č. 570/1991 Sb., o živnostenských úřadech
  • zákon č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení
  • zákon č.  359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí
  • zákon č.  108/2006 Sb., o sociálních službách
  • zákon č.  110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu
  • zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon
  • zákon č. 553/1991 Sb., o obecní policii
  • zákon č. 273/2008 Sb., o Policii České republiky
  • zákon č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím
  • zákon č. 101/2000Sb., o ochraně osobních údajů
  • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
  • zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy
  • zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků
  • zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
  • zákon č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánech
  • nařízení vlády č. 37/2003 Sb., o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
  • vyhláška MV č. 326/2000 Sb., o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranství 
  • obecně závazné vyhlášky a nařízení vydané Městem Bystřice pod Hostýnem

  • Úplné znění zákonů je možno získat na: www.mvcr.cz

13.2. Vydané právní předpisy

Obecně závazné vyhlášky a nařízení jsou v pracovní době úřadu zpřístupněny v kanceláři č. 26, první poschodí radnice.

 

14. Úhrady za poskytování informací

viz ceník služeb

15. Výhradní  licence podle  §14a odst. 4

nebyly poskytnuty

16. Výroční zpráva za předcházející rok o své činnosti v oblasti poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb.

viz Výroční zprávy o poskytování informací



Design By Macik